عکاسی و تمام امور مربوط به عکس

آموزش عکاسی|آتلیه کودک|آتلیه نوزاد|آتلیه بارداری|آتلیه عروس و داماد|عکاسی|

عکاسی و تمام امور مربوط به عکس

آموزش عکاسی|آتلیه کودک|آتلیه نوزاد|آتلیه بارداری|آتلیه عروس و داماد|عکاسی|

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آتلیه کودک،آتلیه نوزاد،آتلیه بارداری جولی دارای بیش از 10 سال سابقه درخشان در حوزه عکاسی از کودک میباشد این آتلیه جولی با داشتن کالکشنی از زیباترین عکس ها از کودکان از دوران بارداری و نوزادان نمونه کارهایی برای مشتریان عزیز قابل ارائه می باشد 
شماره های تماس آتلیه ۷۷۴۵۶۷۹۷

۴۴۳ ۶۳ ۲۳ ۰۹۰۳


  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

لنزی که همراه دوربین عکاسی شما عرضه شده است، لنزی که به آن لنز کیت (یا کیت لنز) می‌گویند، لنزی خوب برای شروع عکاسی با دوربین و آشنا شدن با دوربینی جدید است. وقتی که در حال خرید دوربین جدید هستید معمولاً این لنزها با قیمتی نه چندان گران و ناچیز همراه با دوربین عرضه می‌شوند، همین دلیل به تنهایی می‌تواند خرید این لنزها را به عنوان سرمایه‌گذاری مناسبی در ابتدای راه نشان‌گذاری کند.

معمولاً این لنزها از محدوده‌ی وسیعی از فاصله‌های کانونی عدسی، از زاویه‌ی واید معمولی گرفته تا تله فوتو، پشتیبانی می‌کنند. لنزهای کیت شما را قادر می‌سازند که از سوژه‌های مختلفی عکاسی کنید و اگر هنوز در ابتدای راه هستید نیازی به تهیه‌ی لنز اضافی نداشته باشید

با این حال این لنزها به تنهایی به عنوان بهترین لنز برای هر نوع عکاسی به شمار نمی‌آید و تغییر کند و محدود حداکثر اندازه‌ی دهانه‌ی لنز (معمولاً f/3.5-5.6) به آن معنی است که بعضی از انواع عکاسی با این لنزها بسیار سخت خواهد بود. با این حال نگذارید که چنین چیزی جلوی استفاده‌ی شما از این لنز را بگیرد. با استفاده از نکته‌ها و راهنمای عکاسی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت قادر خواهید بود با دوری از اشتباهات رایج هنگام عکاسی، عکس‌های شگفت‌انگیزی را با لنز کیت خود به ثبت برسانید.

مانند حرفه‌ای‌ها به عکاسی از مناظر بپردازید

عکاسی از منظره یکی از پرطرفدارترین ژانرهای عکاسی است و لنز کیت شما برای چنین منظوری لنز بسیار خوبی به حساب می‌آید. همه‌ی آن چیزی که برای عکاسی منظره با لنز کیت‌تان به آن نیاز دارید این است که فاصله‌ی کانونی عدسی را روی وایدترین حالت بگذارید. چنین تنظیمی به شما اجازه می‌دهد که بازترین زاویه‌ی ممکن را داشته باشید و بتوانید تمام منظره را در عکس خود ثبت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که در چنین شرایطی از سه‌پایه استفاده کنید تا از لرزش دوربین در هنگام عکاسی در امان باشید.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که دوربین خود را روی حالت «اولویت دهانه‌ی لنز (aperture-priority)» تنظیم کنید، این کار را می‌توانید با چرخاندن پیچ تنظیم و قرار دادن آن روی A یا Av انجام دهید. چنین کاری به شما اجازه می‌دهد که اندازه‌ی دهانه‌ی لنز و عمق میدان را تنظیم کنید، و از طرف دیگر دوربین خودش سرعت شاتر مناسب را تنظیم می‌کند. پس اندازه‌ی دهانه‌ی لنز را به نقطه‌ی بهینه‌ی f/11 تغییر دهید.

این نقطه‌ی بهینه همان اندازه‌ی دهانه‌ای است که بهترین کیفیت تصویر را تولید می‌کند و لنزهای کیت معمولاً در این اندازه‌ی‌ دهانه عملکرد بسیار خوبی دارند.

برای فوکوس درست در عکس‌برداری از منظره، فوکوس دستی را انتخاب کنید و همچنین Live View را فعال کنید، با چنین کاری حداکثر دقت را در فوکوس خود خواهید داشت.

روی عکس خود طوری زوم کنید که در یک سوم فاصله‌ی منظره باشید. سپس با استفاده از چرخاننده‌ی فوکوس تنظیمات عکس را تغییر دهید تا واضح‌ترین عکس را داشته باشید. از زوم خارج شوید و شروع به عکاسی کنید، متوجه خواهید شد که عکس‌هایتان چقدر واضح شده‌اند.

پرتره‌های بهتری بگیرید

اگر می‌خواهید با لنز کیت خود عکس‌های پرتره بگیرید راهی آسان برای بهبود این عکس‌ها وجود دارد. پیچ تنظیم زوم را بچرخانید تا به طولانی‌ترین طول کانونی برسید، که در بسیاری از لنزها 55mm است. این فاصله‌ی کانونی، مسافتی مناسب را بین شما و سوژه‌تان به وجود می‌آورد و بر خلاف طول کانونی واید سبب تحریف ویژگی‌ها و زیاد نزدیک نشان دادنشان نمی‌شود.

دوربین‌تان را در حالت «اولویت دهانه» تنظیم کنید که معمولاً با حرف A یا Av در پیچ تنظیم مشخص می‌شود. برای بعضی از دوربین‌ها شاید نیاز باشد که این تنظیم را از منوی دوربین انجام دهید. بعد از آن دهانه را روی f/5.6 تنظیم کنید چون این اندازه حداکثر تنظیم دهانه‌ای است که در زوم 55mm می‌توانید انجام دهید. این دهانه در ترکیب با فاصله‌ی کانونی تنظیم شده بهترین شانس برای مات و محو (blur) شدن پس زمینه را در اختیارتان می‌گذارد تا پس‌زمینه‌ی عکس‌تان حواس بیننده را پرت نکند.

حال تمام کاری که باید بکنید این است که سوژه‌ی خود را در فاصله‌ی چند متری پشت به بوته‌ها، حصار یا دیوار قرار دهید. سپس با تغییر مکان خود به جای زوم کردن برای تنظیم فریم، ترکیب‌بندی مناسبی پیدا کنید و عکس خود را بگیرید.

 

آیا برای عکس گرفتن از نزدیک، مانند عکس گرفتن از گل‌ها یا حشرات به لنز ماکرو یا تجهیزات مخصوص نیاز دارید؟ جواب صادقانه‌ای که می‌خواهیم به شما بدهیم این است که نه لزوماً. در حالی که یک لنز کیت به تنهایی توانایی آن‌قدر نزدیک شدن به جهان طبیعی را به شما نمی‌دهد، یک ابزار ساده و ارزان می‌تواند لنز کیت شما را به لنزی ماکرو تبدیل کند.

ریورس رینگ‌ها (Reversing ring یا رینگ معکوس‌کننده) از یک طرف روی لنز شما سوار می‌شوند و در طرف دیگرشان نیز اتصال‌دهنده‌ی مخصوص برای سوار شدن روی دوربین را دارند. به این ترتیب می‌توانید ریورس رینگ را در جلوی لنز خود متصل کنید و با استفاده از اتصال‌دهنده‌اش لنز خود را به صورت معکوس به دوربینتان متصل کنید. یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از ریورس رینگ با آن مواجه خواهید شد این است که اگر بلد نباشید از حقه‌ای کوچک به همراه ریورس رینگ استفاده کنید دهانه‌ی لنزتان در حالت واید می‌ماند و عمق میدان به شدت کم خواهد شد (نمی‌توانید قسمت زیادی از سوژه را در حالتی واضح داشته باشید).

چطور از ریورس رینگ روی لنز کیت کانن استفاده کنیم

لنز کیت خود را در حالت معمول به دوربین خود متصل کنید، ریورس رینگ را به جلوی لنز متصل کنید، در حالت «اولویت دهانه» دهانه را روی f/8 تنظیم کنید. حال دکمه‌ی پیش‌نمایش عمق میدان را فشار دهید و نگاه دارید و در همین حال دکمه‌ی آزاد شدن لنز را بزنید و لنز را جدا کنید. در این حالت دهانه  لنز روی f/8 خواهد ماند و می‌توانید با استفاده از ریورس رینگ، لنزتان را برعکس به دوربین خود متصل کنید. ممکن است این کار را بتوانید برای دوربین‌های دیگر (به غیر از نیکون) انجام دهید.

چطور از ریورس رینگ روی لنز کیت نیکون استفاده کنیم

ریورس رینگ را به جلوی لنزتان متصل کنید و با استفاده از ریورس رینگ لنزتان را در حالت معکوس به دوربین متصل کنید. در این حالت که انتهای لنزتان رو به بیرون قرار دارد تنظیم‌کننده‌ی مکانیکی‌ای را خواهید دید، وظیفه‌ی این تنظیم کننده تنظیم دهانه است. حال با تغییر این تنظیم کننده و نگاه داشتن آن در حالت‌های میانی، دهانه‌ی خود را در حدود f/8 تنظیم خواهید کرد. قسمت بد آن این است که در هنگام عکس گرفتن باید آن را سرجایش نگاه دارید.


  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

ز اونجا که در فروشگاه‌های آنلاین ، مشتری امکان از نزدیک دیدن و بررسی کردن کالا رو نداره، عکاسی از کالا اهمیت بسیار بالایی پیدا میکنه. در واقع می توان گفت کیفیت عکس کالا به اندازه کیفیت خود کالا در فروش اینترنتی موثره. در این نوع عکاسی، کالا جلوی پس زمینه ساده و سفیدرنگی قرار میگیره و از زوایا و جزییات مختلفش عکاسی میشه. این به نظر ساده میرسه اما در عین حال نکات مهمی وجود داره که رعایت‌شون برای داشتن یک عکس کالای استاندارد و با کیفیت الزامیه. در این مقاله آموزش ساده و سریعی در مورد عکاسی از کالا خواهیم داشت

۱Lightbox

بهترین نور در عکاسی، اغلب نور طبیعی شناخته میشه. اما به علت تغییرات غیرقابل پیش‌بینی آب و هوا و همچنین کمبود وقت، گزینه مناسب و البته آسان، استفاده از نور مصنوعیه.

در عکاسی از کالا با استفاده از نور مصنوعی، قبل از هر چیز شما احتیاج به یک لایت‌باکس دارید. لایت باکس یا جعبه نور در واقع جعبه‌ای است که معمولا از سه طرف نوردهی میشه و نور مناسب و یکنواخت و پس‌زمینه یکدستی رو ایجاد میکنه. این دو مزیت برای عکاسی نزدیک از سوژه بسیار مهم هستند. لایت باکس رو می‌تونید به صورت آماده تهیه کنید یا خودتون اقدام به درست کردنش کنید.

 ۲نوردهی مناسب

در عکاسی از کالا و موقع استفاده از لایت‌باکس، شما احتیاج به استفاده از چند منبع نور مصنوعی که در سه طرف لایت باکس قرار میگیرد دارید. تابش نور از جهات مختلف امکان ایجاد سایه در اطراف کالا را به حداقل میرساند و در عین حال باید طوری باشد که کالا نسبت به زمینه برجسته باشد. مطمئن شوید که تابش نور از منبع به صورت مستقیم نخواهد بود. برای این منظور از چتر سفید یا رفلکتور استفاده کنید. اگر هیچکدوم در دسترس نبود، میتونید از پارچه سفید یا کاغذ در مسیر نور استفاده کنید.

۳دوربین مناسب

عکاسی از کالا میتونه با هرنوع دوربینی انجام بشه اما دوربین‌های DSLR به علت نتیجه‌دهی بهتر در اولویت قرار دارند. اگر از دوربین DSLR استفاده می‌کنید، نکات زیر رو در نظر داشته باشید:

  • از لنز واید استفاده نکنید چون پرسپکتیو غلطی به کالا میده.

  • دوربین رو روی سه پایه قرار بدید و از مود تنظیمات دستی استفاده کنید.

  • مقدار دیافراگم صحیح رو انتخاب کنید. یک دیافراگم باز مثل f2.8 یا f4.5 عمق میدان رو کم میکنه و ممکنه بخشهایی از کالا از فوکوس خارج بشه. دیافراگم بسته مثل f8 یا f11  عمق میدان رو بیشتر میکنه و در نتیجه تمام بخش‌های کالا در فوکوس قرار میگیره.

  • ایزو و سرعت شاتر رو بر اساس تنظیمات دیافراگم تنظیم کنید.

  • به وایت بالانس دقت کنید. مقدار وایت بالانس رو با مقدار کلوین نوری که در اون عکاسی میکنید هماهنگ کنید.

۴عکاسی کنید.

این رو در نظر داشته باشید که شما یک دوربین DSLR و چند گیگ حافظه در اختیار دارید و میتونید به هراندازه که فکر میکنید مورد نیاز است از کالا عکس بگیرید. راحت‌ترین بخش از این پروسه پاک کردن عکس‌های بده، پس نگران نباشید. شما باید از تک تک زوایا و کوچکترین جزییات کالا عکاسی کنید. فراموش نکنید که کالای شما قراره با همین عکس‌ها به فروش برسه پس زمان و دقت زیاد هنگام عکاسی باعث موفقیت در فروش میشه.

۵ادیت کنید.

دیجی کالا استانداردهای تعریف شده‌ای برای انتشار عکس کالای شما داره. عکس کالا نه تنها باید رزولوشن بالا داشته باشه، بلکه باید مراحل زیر هم روی اون اعمال بشه تا به تأیید سایت دیجی کالا برسه:

  • جدا کردن کالا از پس‌زمینه

  • از بین بردن سایه‌ی کالا

  • قرار دادن تصویر در قالب آلبوم عکس


  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

آتلیه‌ عکاسی محلی فوق‌العاده برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا و حرفه‌ای است. آتلیه‌ها اغلب از پرده‌های مختلف با رنگ و نقوش متفاوت و تجهیزات نورپردازی گران قیمت ساخته شده‌اند. در کشور ما آتلیه های عکاسی بسیار زیادی وجود دارد که طرح های بسیار زیادی برای ارائه موجود دارند اولین چیزی که در آتلیه کودک،آتلیه نوزاد،آتلیه بارداری مد نظر مشتریان می باشد زیبایی پرده بسیار مهم است آتلیه جولی یکی از این آتلیه ها میباشد که زیبا ترین و با کیفیت ترین بک گراند ها و طرح های بسیار زیبای عکس خود می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد

http://www.juli-studio.ir/


  • محمد سلحشوری